Protokoły z posiedzeń
rok 2013
Protokół
48/2013 z posiedzenia zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół Almanachu Muszyny,
odbytego w dniu 21 grudnia 2013 roku u Kasi w Powroźniku.
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Renata Trela, Katarzyna
Kucia-Garncarczyk, Agata Szymańska oraz jako gość Marek Garncarczyk.
1. Przyjęto porządek obrad Walnego Zebrania Sprawozdawczego SPAM, które
odbędzie się w dniu 1 marca 2014 roku o godzinie 16 w Muzeum Państwa Muszyńskiego.
Ryszard, Renata i Katarzyna przygotują sprawozdanie merytoryczne. Agata
we współpracy z Basią opracują sprawozdanie finansowe.
2. Przedyskutowano główne kierunki pracy SPAM w roku 2014, które mają
być przedmiotem obrad walnego zebrania.
Zadania kontynuowane: Almanach - 24 edycja, Stypendia i praca
ze stypendystami - 16 edycja, Spotkania Przyjaciół Almanachu Muszyny -
24 edycja, Rajd Rowerowy Pętla Popradu - 3 edycja, Nagroda Szczęsnego
Morawskiego - 7 edycja, Konkurs detal architektoniczny - 12 edycja, Turniej
tenisowy - 16 edycja, Dzień Flagi i Nocny Koncert Jazzowy, Doroczne Koncerty
w Muszynie i Starej Lubowli, Współpraca z Amosem - 11 rok.
Nowe priorytety: Dolina Popradu - wspólne inicjatywy, SPAM w portalach
społecznościowych, Debata - Lekarze dla promocji regionu, O "Państwie
Muszyńskim" w językach obcych.
3. Katarzyna i Agata poinformowały o przebiegu kontroli wykorzystania
grantu przeprowadzonej przez Starostwo. Kontrolujący nie zgłosił żadnych
zastrzeżeń.
4. Podzielono się zadaniami związanymi z najbliższymi wydarzeniami organizowanymi
przez SPAM:
- 1 stycznia 2014 spotkanie noworoczne połączone z koncertem "Wesołych
Harmonijek" ze Starej Lubowli,
- 3 stycznia 2014 spotkanie Federacji Popradzka Spina na temat kalendarza
wydarzeń na rok 2014,
- 18 stycznia 2014 koncert stypendystów SPAM przy okazji koncertu noworocznego
Miasta Muszyny.
Następne posiedzenie zarządu SPAM odbędzie się w pierwszym tygodniu 2014
roku.
Ryszard Kruk, prezes Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz
Protokół 47/2013 z posiedzenia zarządu Stowarzyszenia
Przyjaciół Almanachu Muszyny, odbytego w dniu 7 grudnia 2013 roku w Willi
Wanda.
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Katarzyna Kucia-Garncarczyk,
Agata Szymańska.
1. Wysoko oceniono przebieg uroczystości zorganizowanej w dniu 6 grudnia
w Starej Lubowli, a związanej z 10-leciem Obywatelskiego Stowarzyszenia
Amos oraz współpracy z naszym Stowarzyszeniem.
2. Zarząd zatwierdził sprawozdanie z realizacji grantu przyznanego przez
Powiat Nowosądecki na realizację programu Dolina Popradu. Zarząd upoważnił
Katarzynę do złożenia sprawozdania w Starostwie.
3. Bożena i Ryszard zrealizują wysyłkę kart świąteczno-noworocznych do
członków i sympatyków Stowarzyszenia Przyjaciół Almanachu Muszyny. Renata,
Katarzyna i Agata zajmą się przygotowaniem noworocznego spotkania w Muzeum
Państwa Muszyńskiego, które odbędzie się w dniu 1 stycznia 2014 roku o
godzinie 17.
Następne posiedzenie zarządu SPAM odbędzie się w pierwszym tygodniu
2014 roku.
Ryszard Kruk, prezes Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz
Protokół 46/2013 z posiedzenia zarządu Stowarzyszenia
Przyjaciół Almanachu Muszyny, odbytego w dniu 10 listopada 2013 roku.
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Renata Trela, Katarzyna
Kucia-Garncarczyk, Agata Szymańska, Izabela Cywa.
Zarząd przyjął jednomyślnie uchwałę w podanym niżej brzmieniu:
Uchwała zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół Almanachu Muszyny z dnia
10 listopada 2013 roku.
Na podstawie Statutu Stowarzyszenia Przyjaciół Almanachu Muszyny (Rozdział
I, p. 6) deklarujemy przystąpienie Stowarzyszenia do tworzonej Federacji
Stowarzyszeń, Fundacji i Pozostałych Podmiotów z Doliny Popradu "Popradzka
Spina".
Zarząd udziela pełnomocnictwa członkowi Stowarzyszenia Przyjaciół Almanachu
Muszyny Piotrowi Kaniewskiemu do wszelkich związanych z tym działań.
Następne posiedzenie Zarządu odbędzie się w I połowie grudnia.
Ryszard Kruk, prezes Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz
Protokół 45/2013 z posiedzenia zarządu Stowarzyszenia
Przyjaciół Almanachu Muszyny, odbytego obiegiem w dniu 2 listopada 2013
roku.
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Renata Trela, Katarzyna
Kucia-Garncarczyk, Agata Szymańska, Izabela Cywa.
Przebieg i ustalenia:
- Zatwierdzono treść "Posłańca Jesień 2013", zawierającego aktualne
plany SPAM. Dokument zostanie rozesłany do członków SPAM oraz udostępniony
na stronie www.almanachmuszyny.pl
- Ustalono podział zadań: Spotkanie w dniu 15 listopada w Towarzystwie
Karpackim - Ryszard i Bożena, Wizyta w Starej Lubowli z okazji 10-lecia
Stowarzyszenia Amos w dniu 6 grudnia - Ryszard i Agata, Spotkanie "Spina
Doliny Popradu" w dniu 7 grudnia - Ryszard i Kasia, Spotkanie Noworoczne
1 stycznia 2014 - Renata i Agata, Zebranie Sprawozdawcze SPAM - 1 marca
- Wszyscy, Spotkanie z okazji Dnia Flagi 2 maja - Ryszard, Bożena i
Agata.
- Aktualny stan kont: Podstawowe - 4.703,98 złotych, w tym grant na
stronę Dolina Popradu (sprawą zajmują się Kasia i Ryszard), Fundusz
Stypendialny - 41.187,61, w tym lokaty, konto Almanachu - 159,81 złotych.
Następne posiedzenie Zarządu odbędzie się w I połowie
grudnia.
Ryszard Kruk, prezes
Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz
Protokół 44/2013 z posiedzenia zarządu Stowarzyszenia
Przyjaciół Almanachu Muszyny, odbytego w dniu 13 września 2013 roku w
Willi Wanda.
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Renata Trela, Katarzyna
Kucia-Garncarczyk, Izabela Cywa oraz jako goście: Bożena Mściwujewska-Kruk,
Agnieszka Szling, Krzysztof Trela, Piotr Kaniewski i Henryk J. Olkiewicz.
Przebieg i ustalenia:
- Bożena i Renata poinformowały o podpisaniu umów ze stypendystami na
rok szkolny 2013/2014 oraz inauguracji roku szkolnego w Liceum, w trakcie
którego przedstawiony został komunikat w sprawie stypendiów na rok szkolny2014/2015.
- Przyjęto w skład Stowarzyszenia Przyjaciół Almanachu Muszyny Henryka
Janusza Olkiewicza, który z racji swoich doświadczeń wesprze nas w kwestiach
IT oraz kontaktów ze środowiskiem dziennikarskim.
- Przedyskutowano zaplanowane na 15 listopada spotkanie w Muzeum Ziemi
PAN w Warszawie w ramach Towarzystwa Karpackiego. W trakcie spotkania
przedstawiona zostanie prezentacja "Almanach Muszyny dla Małej Ojczyzny".
Zaprosimy warszawskich członków SPAM do udziału w spotkaniu.
- Omówiono przygotowania do udziału w rocznicowym spotkaniu w Starej
Lubowli w dniu 6 grudnia 2013. W trakcie spotkania podsumowana zostanie
10-letnia współpraca ze Stowarzyszeniem Amos. W koncercie wystąpią stypendyści
artystyczni SPAM.
- Ania Iwanicka oraz Natalka Święs uczestniczyły w Forum Młodych Liderów
w ramach XXIII Forum Ekonomicznego w Krynicy, co jest ważnym elementem
edukacyjnym i wyróżnieniem dla byłych stypendystek Funduszu Stypendialnego
Almanachu Muszyny. Biorąc pod uwagę znaczenie edukacji ekonomicznej,
postanowiono organizować dla uczniów Liceum w Muszynie konkurs związany
z tymi zagadnieniami. Projekt przygotują Krzysztof Wójcik oraz Piotr.
- Postanowiono wystosować aplikację do Programu Norweskiego, celem uzyskania
grantu na współpracę dwustronną z partnerem norweskim. Sprawą zajmują
się Agnieszka i Piotr.
- Ryszard poinformował o stanie kont SPAM. Na koncie Funduszu Stypendialnego
Almanachu Muszyny zgromadzone jest już prawie 40 tysięcy złotych. Podtrzymana
zostanie lokata długoterminowa w wysokości 20 tysięcy złotych. Zarząd
upoważnił Ryszard i Agatę do podpisania umowy z Fundacją Batorego w
sprawie dofinansowania Funduszu stypendialnego Almanachu Muszyny kwotą
10 tysięcy złotych.
- Katarzyna poinformowała o stanie przygotowań do uruchomienia strony
www.dolinapradu.net Katarzyna
i Ryszard spotkają się z firmą wyłonioną do realizacji strony. SPAM
wystąpi o przedłużenie terminu realizacji grantu uzyskanego na powyższy
cel ze Starostwa Nowosądeckiego.
- Karolina przedstawiła założenia wystawy "Krynica, Muszyna, Żegiestów
na dawnej pocztówce", która - jak planujemy - zostanie zaprezentowana
w Warszawie i Krakowie. Do realizacji zadania włączeni zostaną warszawscy
i krakowscy członkowie SPAM.
- Ryszard poinformował o nawiązaniu współpracy z Towarzystwem Karpackim
oraz Muzeum Spiszu w Spiskiej Nowej Wsi w sprawie organizacji I Forum
Czasopism Karpackich w Nowym Sączu w dniach 3-6 lipca 2014 roku. Złożono
w tej sprawie aplikację do Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego.
- Postanowiono, mimo niskiej oceny efektywności działania Powiatowej
Rady Pożytku Publicznego, skierować do udziału w niej Piotra.
- Bożena poinformowała o przygotowaniach do wydania 24. edycji rocznika
"Almanachu Muszyny" 2014; Ryszard poprosił o rozważenie tematyki XXIV
Spotkania Przyjaciół Almanachu Muszyny.
Następne posiedzenie Zarządu odbędzie się w I połowie
października.
Ryszard Kruk, prezes Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz
Protokół 43/2013 z posiedzenia (obiegiem) zarządu
Stowarzyszenia Przyjaciół Almanachu Muszyny odbytego w dniu 28 sierpnia
2013 roku.
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Renata Trela, Agata
Szymańska, Katarzyna Kucia-Garncarczyk, Izabela Cywa oraz jako gość Bożena
Mściwujewska-Kruk.
Przebieg i ustalenia:
Zarząd zatwierdził Komunikat Funduszu Stypendialnego
Almanachu Muszyny określający stypendia, jakie zostaną przyznane na rok
szkolny/akademicki 2014/2015. Komunikat zostanie opublikowany na stronie
www.almanachmuszyny.pl zaś
Bożena ogłosi go podczas inauguracji roku szkolnego w Liceum w Muszynie.
Następne posiedzenie zarządu odbędzie się w połowie września
2013 roku.
Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz - Ryszard Kruk,
prezes
Protokół 42/2013 z posiedzenia zarządu Stowarzyszenia
Przyjaciół Almanachu Muszyny, odbytego w dniu 22 sierpnia 2013 roku w
Willi Wanda.
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Renata Trela, Katarzyna
Kucia-Garncarczyk, Agata Szymańska, Izabela Cywa oraz jako goście Bożena
Mściwujewska-Kruk i Piotr Hołownia.
Przebieg i ustalenia:
- Wysoko oceniono organizacje i przebieg II Kameralnego Polsko-Słowackiego
Rajdu Rowerowego Pętla Popradu. Postanowiono zorganizować III edycję
rajdu w dniu 16 sierpnia 2014 roku.
- Omówiono zaplanowane na 31 sierpnia podpisanie umów stypendialnych.
Spotkanie poprowadzi Bożena, umowy podpiszą Renata i Agata, zaś Iza
przedstawi plan całorocznej współpracy ze stypendystami. Gościem spotkania
będzie dyrektor oddziału Banku PKO w Muszynie, która przybliży informacje
na temat założenia i prowadzenia konta bankowego.
- Ryszard poinformował, że Anna Iwanicka i Natalia Święs zostały zakwalifikowane
do udziału w Forum Młodych Liderów w ramach Forum Ekonomicznego w Krynicy.
SPAM pokryje koszt wpisowego.
- Przedyskutowano plan prac nad domeną www.dolinapopradu.net
Wybrano ofertę firmy Green na założenie strony. Ryszard i Kasia podpiszą
z nią umowę na wykonanie zadania.
- Postanowiono przyjąć w skład SPAM Annę Iwanicką i Natalię Święs, byłe
stypendystki Funduszu Stypendialnego Almanachu Muszyny.
Następne posiedzenie Zarządu odbędzie się w I połowie
września.
Ryszard Kruk, prezes Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz
Protokół 41/2013 z posiedzenia zarządu Stowarzyszenia
Przyjaciół Almanachu Muszyny, odbytego w dniu 12 sierpnia 2013 roku w
Willi Wanda.
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Renata Trela, Katarzyna
Kucia-Garncarczyk, Agata Szymańska, Izabela Cywa oraz jako gość Bożena
Mściwujewska-Kruk.
Przebieg i ustalenia:
- Serdecznie powitano Izę Cywę, która powróciła do Polski po okresie
prawie rocznej pracy pro publico bono w szpitalu w Republice Środkowej
Afryki. Iza podzieliła się swoimi wrażeniami zwracając uwagę na trudną
sytuację polityczną, gospodarczą i społeczną tego kraju.
- Zatwierdzono plan zadań i podział obowiązków członków zarządu do marca
2014 roku.
- Ustalono termin walnego zebrania sprawozdawczego na 1 marca 2014 roku,
godzina 16.
- Agata poinformowała o stanie wpłat z tytułu 1 procenta. Ustalono,
że 50% tej kwoty będzie przeznaczone na Fundusz Stypendialny Almanachu
Muszyny, a 50% na wydawanie rocznika Almanach Muszyny.
- Dokonano podziału zadań w związku z programem www.dolinapopradu.net
- Ryszard poinformował, że Fundacja Batorego przyjęła rozliczenie grantu
udzielonego na Fundusz Stypendialny Almanachu Muszyny.
Następne posiedzenie Zarządu odbędzie się w I połowie września.
Ryszard Kruk, prezes Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz
Protokół 40/2013 z posiedzenia zarządu Stowarzyszenia
Przyjaciół Almanachu Muszyny, odbytego w dniu 12 lipca 2013 roku w Willi
Wanda.
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Renata Trela, Katarzyna
Kucia-Garncarczyk, Agata Szymańska oraz jako gości: Bożena Mściwujewska-Kruk,
Barbara Kuca, Tadeusz Kuca i Krzysztof Trela.
Przebieg i ustalenia:
- Zarząd zatwierdził komunikat stanowiący efekt pracy komitetów stypendialnych
Funduszu Stypendialnego Almanachu Muszyny, przyznających stypendia na
rok szkolny/akademicki 2013/2014. Komunikat zostanie zamieszczony na
stronie www.almanachmuszyny.pl
- Agata przedstawiła stan konta Funduszu Stypendialnego Almanachu Muszyny.
Stowarzyszenie posiada pełne pokrycie finansowe na zobowiązania stypendialne
na rok szkolny/akademicki 2013/2014. Zarząd składa serdeczne podziękowania
wszystkim darczyńcom.
- Przedyskutowano tryb zgłaszania kandydatów do stypendiów. Główne wnioski:
uznano za zasadne podtrzymanie trybu dwustopniowego, czyli zgłaszanie
kandydatów przez rady pedagogiczne, w drugim etapie ocena kandydatów
przez komitety stypendialne, z następującymi uwagami i planowanymi działaniami:
- jeszcze mocniej podczas inauguracji roku szkolnego oraz w jego trakcie
przypomnieć młodzieży o możliwości zgłaszania się do wychowawców klas
w sprawie kandydowania do stypendiów,
- odbyć spotkanie z dyrekcjami szkół uczestniczących w programie stypendialnym
na wiosnę 2014 roku, celem przedyskutowania i doskonalenia trybu wyboru
przez rady pedagogiczne kandydatów do stypendiów,
- wcześniej pozyskać listy kandydatów do stypendiów i poinformować
z wyprzedzeniem młodzież o oczekiwaniach komitetów stypendialnych,
czyli jakie informacje należy zaprezentować w trakcie spotkania (plany
naukowe i zawodowe, przewidywany sposób wykorzystania stypendiów,
etc.)
- Przedyskutowano i dobrze oceniono przebieg programu XXIII Spotkania
Przyjaciół Almanachu Muszyny. Zarząd składa serdeczne podziękowania
wielu członkom i sympatykom SPAM, którzy wsparli nas w realizacji programu;
szczególne słowa podziękowania kierujemy do: Tomasza Szymańskiego, Doroty
Gancarz, Doroty Wrony, Filipa Wrony, Agnieszki Szymańskiej, Małgorzaty
Przyboś, Zuzanny Tubek, Adama Hutka, Jacka Kwitowskiego, Izabeli i Łukasza
Bajorków, Kuby Bajorka, Roberta Hadały, Anny i Jacka Porębów.
- Zarząd składa serdeczne podziękowania Basi Kucy za pomoc w przygotowaniu
sprawozdania z działalności OPP, które w terminie złożone zostało w
wymaganej formie elektronicznej na stronie Departamentu Pożytku Publicznego,
Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
- Krzysztof zorganizuje spotkanie robocze w związku z przygotowaniami
do II Polsko-Słowackiego Rajdu Rowerowego Dolina Popradu, który odbędzie
się w dniu 17 sierpnia 2013 roku,.
- Agata i Ryszard przygotują sprawozdanie dla Fundacji Batorego z wykorzystania
grantu przyznanego na stypendia w roku szkolnym/akademickim 2012/2103.
- Otwarto skarbonkę i przeliczono wpłaty ze spotkania w Willi Trela
absolwentów rocznika 1980-1985 Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Kwota
347,21 złotych przekazana zostanie na konto Funduszu Stypendialnego
Almanachu Muszyny.
Następne posiedzenie Zarządu odbędzie się w II połowie
lipca.
Ryszard Kruk, prezes - Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz
Protokół 39/2013 z posiedzenia zarządu Stowarzyszenia
Przyjaciół Almanachu Muszyny, odbytego w dniu 1 czerwca 2013 roku
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Renata Trela, Katarzyna
Kucia-Garncarczyk, Agata Szymańska oraz jako gość Krzysztof Trela.
Przebieg i ustalenia:
- Zarząd pozytywnie ocenił przebieg i rezultaty konkursu "Wspomnienia
rodzinne" i składa serdeczne podziękowania członkom jury, które
pracowało w skaldzie: Anna Długosz, Witold Kaliński, Katarzyna Kucia-Garncarczyk,
prof. Kazimierz Przyboś, Małgorzata Przyboś, Sylwia Rypel, Piotr Szkrobut
oraz Agnieszka Szling. Na konkurs nadesłali swoje prace (w kolejności
alfabetycznej): Diana Bomba, Dominika Gucwa, Aleksandra Kowalik, Filip
Lelonek, Karolina Moszczak, Natalia Michalik, Magdalena Peregrym, Agnieszka
Rams, Wojciech Rams i Klaudia Rosiek. Zarząd zatwierdził nagrody, które
jako stypendia wypłacane będą laureatom konkursu w okresie od września
do grudnia 2013 roku, na łączna kwotę 3.250 złotych. Renata oraz Bożena
poinformują w trakcie zakończenia roku szkolnego w Liceum o wynikach
konkursu.
- Przedyskutowano projekt programu XXIII Spotkania Przyjaciół Almanachu
Muszyny oraz IV Forum Prasy Sądeckiej. Ryszard i Agata zajmą się stroną
organizacyjną XXIII Spotkania. Renata nawiąże kontakt z muszyńskimi
przedszkolankami w sprawie wsparcia realizacji programu.
- Katarzyna przygotuje harmonogram oraz podział zadań przy realizacji
projektu strona internetowa "Dolina Popradu", na który SPAM
otrzymał grant ze Starostwa Nowosądeckiego.
- Krzysztof nawiąże kontakt z Małopolską Organizacją Turystyczną w sprawie
włączenia się SPAM do inicjatyw realizowanych przez MOT, w tym także
na terenie Muszyny.
Następne posiedzenie Zarządu odbędzie się 23 czerwca 2013 roku.
Ryszard Kruk, prezes Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz
Protokół 38/2013 z posiedzenia zarządu Stowarzyszenia
Przyjaciół Almanachu Muszyny, odbytego w dniu 5 maja 2013 roku
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Renata Trela, Katarzyna
Kucia-Garncarczyk, Agata Szymańska.
Przebieg i ustalenia:
1. Ryszard przedstawił informację o otwarciu w dniu 17
kwietnia z licznym udziałem publiczności wystawy "O wizycie, która zakołysała
Krynicą", autorstwa Karoliny Grobelskiej w Pałacu Staszica w Warszawie.
Współorganizatorami wystawy, która czynna będzie do 18 maja są: Towarzystwo
Przyjaźni Polsko-Niderlandzkiej oraz Archiwum Polskiej Akademii Nauk w
Warszawie. W trakcie wernisażu recitalem skrzypcowym popisała się Justyna
Tomasiak, była stypendystka FSAM. Komunikat prasowy został zamieszczony
na stronie.
2. Pozytywnie oceniono przebieg imprez SPAM zorganizowanych
w Muszynie w trakcie długiego weekendu majowego:
- 2 maja - Spotkanie dla uczniów LO w Muszynie na temat "Zaplanuj swoja
karierę". Zarząd dziękuje Annie Iwanickiej oraz Natalii Święs za jego
organizację, a także Elżbiecie Rablin-Schubert, Piotrowi Hołowni, Violetcie
Jawor oraz Damianowi Dudale za przedstawienie swoich doświadczeń.
- 2 maja - Spotkanie z okazji Dnia Flagi w Willi Wanda. Impreza będzie
miała charakter doroczny.
- 4 maja - Obywatelskie spotkanie z okazji 725. rocznicy pierwszej znanej
pisemnej wzmianki nazwy Muszyna. Zarząd dziękuje profesorowi Kazimierzowi
Przybosiowi za wygłoszenie wykładu, a Michałowi Bajorkowi, stypendyście
FSAM, za recital skrzypcowy.
3. Zarząd powalał w skład komisji oceniającej prace nadesłane na konkurs:
"Wspomnienia rodzinne": Agnieszkę Szling, Annę Długosz, Sylwię Rypel,
Piotra Szkrobuta, Małgorzatę i Kazimierza Przybosiów oraz Witolda Kalińskiego,
jako przewodniczącego. Zarząd oddelegował do prac w komisji Katarzynę.
Ze względu na dobrą jakość nadesłanych prac zarząd podniósł kwotę nagród
do 3000 złotych.
4. Zatwierdzono roczne sprawozdanie merytoryczne Stowarzyszenia Przyjaciół
Almanachu Muszyny jako organizacji pożytku publicznego za rok 2012. Sprawozdanie
zostanie wysłane do Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Zarząd dziękuje
Basi Kucy i Agacie za opracowanie części finansowej sprawozdania.
5. Przyjęto Agnieszkę Szling z Warszawy w skład Stowarzyszenia Przyjaciół
Almanachu Muszyny. Agnieszka skoncentruje się na budowaniu relacji między
SPAM a instytucjami życia kulturalnego Warszawy.
Następne posiedzenie Zarządu odbędzie się 31 maja 2013
roku.
Ryszard Kruk, prezes - Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz
Protokół z Walnego Zebrania Sprawozdawczego
Stowarzyszenia Przyjaciół Almanachu Muszyny (SPAM) z dnia 2 marca 2013
roku.
Prezes SPAM Ryszard Kruk powitał wszystkich zebranych
członków SPAM oraz Włodzimierza Tokarczyka, Zastępcę Burmistrza Miasta
i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna, Jerzego Majkę, Przewodniczącego Rady oraz
Izabelę Bajorek, Dyrektor MGOK w Muszynie, a następnie przedstawił proponowany
porządek obrad, który został rozesłany przy zawiadomieniu o zwołaniu zebrania:
- Otwarcie zebrania i wybór przewodniczącego oraz sekretarza.
- Stwierdzenie przez przewodniczącego prawidłowości zwołania zebrania
i jego zdolności do podejmowania uchwał.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Wybór komisji uchwał i wniosków.
- Sprawozdanie SPAM za rok 2012.
- Sprawozdanie finansowe SPAM za rok 2012.
- Plan pracy i budżet SPAM na rok 2013.
- Opinia Komisji Rewizyjnej SPAM do sprawozdania merytorycznego
i finansowego za rok 2012.
- Dyskusja.
- Głosowanie uchwał w sprawach:
a. sprawozdanie merytoryczne i finansowe za rok 2012;
b. absolutorium dla władz SPAM za rok 2012;
c. plan pracy i budżet na rok 2013;
d. składka członkowska SPAM na rok 2013;
e. wnioski z dyskusji przedstawione przez komisję
uchwał i wniosków.
Ryszard Kruk zaproponował na przewodniczącego zebrania
Krzysztofa Trelę, a sekretarza Małgorzatę Wołek. Krzysztof Trela i Małgorzata
Wołek wyrazili zgodę na objęcie funkcji przewodniczącego i sekretarza.
W związku z powyższym dalszą cześć zebrania prowadził przewodniczący,
który stwierdził prawidłowość zwołania zebrania i jego zdolność do podejmowania
uchwał. Przewodniczący poinformował, że na podstawie listy obecności w
zebraniu uczestniczy 26 członków SPAM oraz przedłożono 7 ważnych upoważnień,
do glosowania w imieniu nieobecnego członka SPAM, zgodnych z wymogami
statutu, stąd też liczba osób uprawnionych do głosowań wynosi 33 osoby.
Zgodnie z informacją zarządu SPAM liczy aktualnie 53 członków, czyli w
zebraniu uczestniczy 62% członków SPAM.
Następnie przewodniczący przystąpił do przyjęcia porządku
obrad. Zaproponowany porządek obrad przyjęto jednogłośnie ("za" 33 osoby).
Przewodniczący poprosił o wskazanie osób do komisji uchwał i wniosków.
Zgłoszono Andrzeja Gancarza i Monikę Fabisiak, kandydaci wyrazili zgodę
na udział w pracach komisji uchwał i wniosków a zebranie zatwierdziło
te kandydatury. Przewodniczący zgodnie z porządkiem obrad poprosił o przedstawienie
sprawozdania SPAM za rok 2012 Ryszarda Kruka.
Prezes SPAM poinformował zebranych, że sprawozdanie zostało
dołączone do zaproszenia na walne zebranie sprawozdawcze, przedstawił
prezentację multimedialną uwzględniającą główne inicjatywy SPAM zrealizowane
w roku 2012 - załącznik do protokołu, podziękował całemu zespołowi za
pracę na rzecz Stowarzyszenia .
Następnie przewodniczący zebrania poprosił o zabranie
głosu Agatę Szymańską i przedstawienie sprawozdania finansowego SPAM za
rok 2012.
Agata Szymańska przedstawiła bilans i rachunek wyników
SPAM i poinformowała, że na koniec roku 2012 fundusze własne SPAM wynosiły
38.286,62 zł. Poinformowała, że nadwyżka budżetowa zostanie przekazana
na cele statutowe SPAM na rok 2013. Zauważyła, że znaczne kwoty wydatkowane
są na opłaty i koszty bankowe, w związku z powyższym podjęto negocjacje
z bankiem w sprawie korzystniejszych warunków prowadzenia kont.
Ryszard Kruk podziękował za pomoc w opracowaniu bilansu
wraz z wymaganymi załącznikami Barbarze Kucy.
Przewodniczący podziękował za przedstawione sprawozdania
i poprosił Prezesa o przedstawienie planu pracy i budżetu SPAM na rok
2013.
Prezes SPAM poinformował, że projekt planu pracy na rok
2013 został dołączony do dokumentów przesłanych na walne zebranie. Na
szczególną uwagę zasługuje 10 punktów tj.:
- 725. rocznica I znanej pisemnej wzmianki nazwy Muszyna,
- XV-lecie programu stypendialnego,
- X-lecie współpracy ze Stowarzyszeniem Amos w Starej Lubowli,
- Wystawa i koncert w wili Patria na inaugurację Festiwalu J. Kiepury
,
- IV Forum Prasy Sądeckiej i VI edycja Nagrody Szczęsnego Morawskiego,
- Wydanie XXIII rocznika "Almanachu Muszyny" i zorganizowanie XXIII
spotkania Przyjaciół AM,
- Klaster "Dolina Popradu" jako projekt dot. możliwości pozyskiwania
środków finansowych z EU, możliwy do realizacji w wypadku zaangażowania
się niego także władz samorządowych Muszyny.
- Konferencja "Lekarze na rzecz promocji regionu",
- II Kameralny Polsko-Słowacki Rajd Rowerowy "Pętla Popradu"
- "Twarze Beskidu" - XI edycja konkursu fotograficznego.
Ponadto poinformował zebranych, że wzorem lat ubiegłych
zorganizowano VIII Koncert Noworoczny Stypendystów AM we współpracy z
MGOK, spotkanie noworoczne SPAM oraz że członkowie SPAM w dniu 8 stycznia
2013 wzięli udział w spotkaniu "Almanach Muszyny dla Małej Ojczyzny" w
Krakowie i wernisażu wystawy "O wizycie, która zakołysała Krynicą". Przedstawił
założenia budżetowe na rok 2013. Budżet SAPM przewiduje koszty w wysokości
82 250 zł, w tym środki własne w wysokości 46.750 zł oraz dotacje
w wysokości 35 500 zł. Poinformował, że wydatki administracyjne będą
sfinansowane ze składek członkowskich oraz odsetek od lokat bankowych,
natomiast wnioski o granty i dotacje będą składane do: Starostwa Nowosądeckiego,
Burmistrza Muszyny, Fundacji Batorego, Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości
oraz Spółdzielni Muszynianka. Poinformował, że nadwyżka budżetowa z 2012
r. w całości przeznaczona zostanie na cele statutowe SPAM. Zaproponował
utrzymanie dotychczasowej wysokości składki członkowskiej w wysokości
tj. 25 zł rocznie.
Przewodniczący podziękował za przedstawienie planu i
założeń budżetowych na rok 2013 i kontynuując posiedzenie w oparciu o
zatwierdzony porządek obrad porosił o zabranie głosu Przewodniczącego
Komisji Rewizyjnej Włodzimierza Matuzika, celem przedstawienia opinii
komisji rewizyjnej SPAM do sprawozdania merytorycznego i finansowego za
rok 2012.
Włodzimierz Matuzik poinformował, że Komisja Rewizyjna
w składzie: Włodzimierz Matusik - przewodniczący, Piotr Rutka - wiceprzewodniczący,
Maciej Śliwa, Juliusz Jarończyk, Bartłomiej Bujarski przeprowadziła w
dniu 2 marca 2013 r. kontrolę działalności SPAM w zakresie zagadnień merytorycznych
i finansowych. Kontroli poddano dokumentację pracy Zarządu SPAM, dokumentację
działalności merytorycznej Stowarzyszenia oraz dokumentację księgową.
Przedłożona dokumentacja nie budzi zastrzeżeń. Ponadto Komisja stwierdziła,
iż gospodarowanie środkami finansowymi było prawidłowe i uzasadnione,
a wydatki celowe i zgodne z działalnością statutową. Komisja pozytywnie
zaopiniowała pracę Zarządu SPAM i realizację planu działalności za okres
od 01.01.2012 r. do 31.12.2012 r. Przewodniczący Komisji przedłożył pisemne
sprawozdanie roczne Komisji Rewizyjnej z kontroli działalności Zarządu
SPAM za rok 2012.- załącznik.
Przewodniczący podziękował za przygotowanie sprawozdania
i jego przedstawienie. Następnie otworzył dyskusję.
Jerzy Majka, Przewodniczący Rady Miasta i Gminy Uzdrowiskowej,
podziękował za zaproszenie i przekazał na ręce Ryszarda Kruka publikację
"Strategia Rozwoju Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna na lata 2013-2020"
opracowaną przez Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji,
stwierdzając, iż pojawiają się w niej obszary kluczowe, również dla działalności
SPAM, m.in. wspólna promocja oferty turystyczno-rekreacyjnej i uzdrowiskowej
prowadzona przez samorząd lokalny i zainteresowany podmiot.
Ponadto zauważył, iż z okazji 725. rocznicy I wzmianki
nazwy Muszyna istnieje możliwość zorganizowania uroczystej sesji i podjęcia
stosownej uchwały.
Agata Szymańska zgłosiła uwagę dotyczącą zasad przyznawania
stypendiów w ramach Funduszu Stypendialnego Almanachu Muszyny. W wyniku
dyskusji rozważano m.in. czy trafia do właściwych osób, czy właściwie
zdefiniowano wnioskodawców. Zauważono słabą aktywności społeczną stypendystów
na rzecz SPAM. W dyskusji pojawił się pomysł stypendium dla "grupy badawczej",
ale ostatecznie zdefiniowano go, jako nagrodę, a nie stypendium. Prezesa
SPAM zobowiązał się w imieniu Zarządu zorganizowania w otwartego posiedzenia
zarządu SPAM, dotyczącego uszczegółowienia kryteriów przyznawania stypendiów
na rok szkolny 2013/2014. Ponadto Prezes zaproponował zorganizowanie jubileuszu
dla Adama Ziemianina. O szczegółach przedsięwzięcia prowadzone będą rozmowy
z MGOK, którego dyrektor Izabela Bajorek zadeklarowała gotowość współpracy.
Przewodniczący przystąpił do głosowania w sprawach:
- zatwierdzenia sprawozdania merytorycznego i finansowego za rok 2012
i przedstawił proponowaną treść uchwały 1/2013. W wyniku głosowania
uchwała została przyjęta jednogłośnie (za 33);
- udzielenia absolutorium Zarządowi i członkom zarządu, przedstawił
proponowaną treść uchwały nr 2/2013. W wyniku głosowania: członkowie
zarządu SPAM: Ryszard Kruk, Renata Trela, Katarzyna Kucia-Garncarczyk,
Agata Szymańska i Izabela Cywa uzyskali absolutorium głosami: 32 za,
przy 1 głosie wstrzymującym się (członkowie zarządu wstrzymali się od
głosu, przy dotyczącym ich personalnie głosowaniu);
- zatwierdzenia planu pracy i budżetu na rok 2013, przedstawił projekt
uchwały 3/2013 i została ona przyjęta jednogłośnie (za 33);
- zatwierdzenia wysokości składki członkowskiej - 25 zł/rocznie, przedstawił
projekt uchwały 4/2013 i uchwała została przyjęta jednogłośnie (33 za);
Przewodniczący stwierdził, że Walne Zebranie SPAM przyjęło
uchwały w ww. sprawach. Następnie poprosił o przedstawienie wniosków z
dyskusji.
W imieniu komisji głos zabrał Andrzej Gancarz przedstawiając
wnioski dotyczące :
- zorganizowania majowego spotkania poświęconego uaktualnieniu zasad
przyznawania stypendiów w ramach Funduszu Stypendialnego Almanachu Muszyny,
- podjęcia współpracy z Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Kultury celem zorganizowania
jubileuszu A. Ziemianina,
- wystąpienia do władz samorządowych w sprawie utworzenia Klastra Dolina
Popradu.
Wnioski przyjęto jednogłośnie.
Wolne wnioski.
Małgorzata Wołek poinformowała o znakomitej frekwencji
na wystawie pocztówek zorganizowanej przez SPAM w roku 2012 w Muzeum Podkarpackim
w Krośnie. Ryszard Kruk podziękował Małgorzacie Wołek za zaproszenie i
serdeczne przyjęcie członków SPAM na wernisażu wystawy w Krośnie.
Prezes SPAM podziękował przedstawicielom Stowarzyszenia
Amos ze Starej Lubowli za zaproszenie na jubileusz 10-lenia, który odbędzie
się w Starej Lubowli w grudniu 2013 roku.
Przewodniczący zakończył zebranie, dziękując wszystkim
za przybycie.
Sekretarz - Małgorzata Wołek Przewodniczący - Krzysztof Trela
Protokół 37/2013 z posiedzenia zarządu Stowarzyszenia
Przyjaciół Almanachu Muszyny, odbytego (obiegiem) w dniu 15 lutego 2013
roku
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Renata Trela, Katarzyna
Kucia-Garncarczyk, Agata Szymańska
Przebieg i ustalenia:
Zatwierdzono projekty dokumentów do przedłożenia walnemu zebraniu SPAM
w dniu 2 marca 2013 roku: rachunek wyników i bilans SPAM za rok 2012 oraz
budżet SPAM na rok 2013.
Następne posiedzenie Zarządu odbędzie się 1 marca 2013 roku.
Ryszard Kruk, prezes Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz
Protokół 36/2013 z posiedzenia zarządu Stowarzyszenia
Przyjaciół Almanachu Muszyny, odbytego w dniu 19 stycznia 2013 roku u
Kasi
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Renata Trela, Katarzyna
Kucia-Garncarczyk
Przebieg i ustalenia:
- Postanowiono zwołać na 2 marca 2013 roku o godzinie 15 walne zebranie
sprawozdawcze Stowarzyszenia Przyjaciół Almanachu Muszyny. Zebranie
odbędzie się w Muzeum Państwa Muszyńskiego w Muszynie.
- Przedyskutowano i przyjęto projekty dokumentów: Sprawozdanie SPAM
za rok 2012 oraz Plan Pracy SPAM na rok 2013, które zostaną przedstawione
walnemu zebraniu.
- Przyjęto w skład Stowarzyszenia Przyjaciół Almanachu Muszyny Elżbietę
Walewską i Jana Walewskiego.
Następne posiedzenie Zarządu odbędzie się 1 marca 2013 roku w Bibliotece
Publicznej w Muszynie.
Ryszard Kruk, prezes Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz
Protokół 35/2013 z posiedzenia zarządu Stowarzyszenia
Przyjaciół Almanachu Muszyny, odbytego w dniu 5 stycznia 2013 roku u Kasi
Obecni członkowie zarządu: Ryszard Kruk, Renata Trela, Agata
Szymańska, Katarzyna Kucia-Garncarczyk.
Przebieg i ustalenia:
- Z radością zarząd SPAM odnotował fakt otrzymania przez Stowarzyszenie
Przyjaciół Almanachu Muszyny decyzją Sądu Rejonowego w Krakowie statusu
Organizacji Pożytku Publicznego.
- Omówiono przygotowania do koncertu noworocznego w Muszynie w dniu
6 stycznia 2013 roku oraz spotkania w Międzynarodowym Centrum Kultury
w Krakowie na temat "Almanach Muszyny dla Małej Ojczyzny" połączonego
otwarciem wystawy "O wizycie, która zakołysała Krynica", które odbędzie
się w dniu 8 stycznia 2013 roku.
- Postanowiono przyznać jednomiesięczne stypendium w wysokości 500
złotych Agnieszce Zahaczewskiej studentce II roku Akademii Muzycznej
w Krakowie, byłej stypendystce Almanachu Muszyny zakwalifikowanej do
programu Polskiego Instytutu Fryderyka Chopina dla utalentowanych młodych
pianistów.
- Ustalono termin walnego zebrania sprawozdawczego SPAM na dzień 2 marca
(sobota) 2013 roku.
Następne spotkanie zarządu odbędzie się w dniu 19 stycznia 2013 roku
u Kasi i będzie poświęcone sprawozdaniu z działalności SPAM w roku 2012
i planom na rok 2013 .
Katarzyna Kucia-Garncarczyk, sekretarz Ryszard Kruk, prezes
|